קבוצת בית ירושלמי היא הזוכה הגדולה בשורת מכרזי זכויות חכירה בהר חומה

ראשי > חדשות ומדיה > מן העיתונות > קבוצת בית ירושלמי היא הזוכה הגדולה בשורת מכרזי זכויות חכירה בהר חומה
לוגו של מרכז הנדלן ושכונת הר חומה
מאת: קבוצת בית ירושלמי
10.04.2022

לכתבה המלאה

 

תמורת 105 מיליון ש"ח: קבוצת בית ירושלמי זכתה ב-5 דונם בהר חומה

בשלושה מגרשים ששווקו בהר חומה במכרזי רמ"י - בשטח כולל של כ-5 דונם המיועדים למרכזים מסחריים, זכתה קבוצת בית ירושלמי תמורת עלות כוללת של כ-105 מיליון ש"ח

במכרז של רשות מקרקעי ישראל בשכונת הר חומה בירושלים על ארבעה מגרשים, זכתה 'קבוצת בית ירושלמי' בשלושה מגרשים בשטח כולל של 5 דונם. תמורתם תשלם החברה סכום של 105,136,000 ש"ח בצירוף היטלי הפיתוח. המגרשים ממוקמים בכניסה הצפונית להר חומה בסמיכות לשטח הקאנטרי המוקם בימים אלה בשכונה, ומיועדים למרכזים מסחריים ולתעסוקה.

כ-39 מיליון ש"ח תשלם החברה תמורת המתחם הגדול מבין השלושה והסמוך ביותר למתחם הקאנטרי, ששטחו כ-3 דונם. זאת בתוספת של כ-23 מיליון ש"ח עבור הוצאות פיתוח. במתחם זה נרשמה התעניינות שיא וביקוש גבוה במיוחד, עם 11 הצעות שהוגשו. המגרשים ששווקו הם מעתודות הקרקע האחרונות בשכונת הר חומה, מה שהשפיע על הביקוש והביא את מחירי הקרקע לרף גבוה כל כך.

בשני המתחמים הנוספים זכתה הקבוצה במחיר כולל של כ-42 מיליון ש"ח, כאשר שטח מגרש אחד הוא כדונם והשני כ1.2 דונם.

מיד עם השלמת העסקה בכוונת החברה לקדם תוכנית חדשה למתחמים. הכוונה היא להקים מרכזים שכונתיים בהיקף צפוי של כ-6,000 מ"ר המשלבים שטחי מסחר, שטחים ציבוריים, מתחמי פנאי ובילוי ומתחמי מגורים, בדגש על דיור בר השגה לזוגות צעירים, לצד תמהיל יח"ד למשפרי דיור.

בחטיבת הייזום של בית ירושלמי מסבירים כי התכנון יעשה מתוך תפיסה תכנונית עכשווית לעירוב שימושים ופתרונות ציבוריים בתוך המתחמים, וכי בכוונתם לייעד שטחים נרחבים לרשתות מזון ומענה לחוסרים נוספים בשכונה. לדבריהם, בתוך שעות ספורות מהזכייה במכרז, קיבלו כבר פניות משורה של גופים מסחריים המעוניינים בשטחים למסחר במגרשים אלה.

יצוין כי המכרז נערך על ידי רמי באופן מקוון, ובתוך כחמש שעות מסגירת המכרז פורסמו תוצאות המכרז

עוד בנושא

נשמח לדבר איתכם